اهمیت زنان در وب

اهمیت زنان در وب

زنان با نیروی باورنکردنی در حال وارد شدن به فضای آنلاین هستند. آنها در حال حاضر ۵۵ درصد جمعیت آنلاین را تشکیل می دهند. این نسبت در سال ۲۰۰۰ عدد ۴۸ را نشان می داد. از  آن جا که ۸۰ درصد تصمیمات خرید را  آنهااتخاذ می‌کنند و یا بر انجام آن تأثیر می گذارند،بنابراین، روشن است که نسبت به حضور آنها در فضای وب نیز به سرعت از مردها پیشی خواهد گرفت. تعداد مادرانی که به طور معمول از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند به طرز چشمگیری از سال ۲۰۰۶ از ۱۱ درصد به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

 ۴۴ درصد زنان هم اکنون از رسانه های اجتماعی به منظور ارتباطات شفاهی و توصیه های دهان به دهان در مورد برند ها استفاده می کنند، و ۷۳ درصد آنها احساس می‌کنند که از طریق جوامع آنلاین اطلاعات ذی قیمتی درباره محصولات و خدمات به دست خواهند آورد.

 

اصلی‌ترین فعالیت های آنلاین در میان زنان به قرار زیر است:

 ۱- جمع آوری اطلاعات (کسب و کار، شغل، مسائل خانواده، بهداشت و سلامت،  سفر و کامپیوتر)

 ۲- ارسال و دریافت پیام های فوری و ایمیل

 ۳- و گفتگو و ارسال عکس

 با وجود آن که تعداد فراوانی از زنان بر پایه تفریح، سرگرمی و لذت جویی وارد فضای وب می شوند، تعداد زنانی که با هدف صرفه‌جویی در وارد اینترنت می شوند رو به افزایش است.

 در نظرسنجی انجام شده از سوی نت اسمارت، ۸۸ درصد زنان اظهار داشتند که اینترنت زندگی آنها را راحت تر می کند.

 تفاوت عمده میان زنان و مردان آنلاین در آن است که زنان بنا به منظوری خاص آنلاین می شوند، و مردان بیشتر دوست دارند جستجو کننده باشند و سایتها را پیمایش کنند .

 آنچه که در مورد زنان در مقام مصرف‌کننده دانستیم، به خوبی قابل انتقال و تصویب به دنیای وب نیز هست.

اهمیت زنان در وب

 تکریم:

زنان از وب برای انجام تحقیقات در مورد محصولات، خدمات و شرکت ها به منظور اخذ تصمیمات آگاهانه استفاده می کنند.
 بررسی تعاملی انجام شده نورت استار نشان می‌دهد که نسبت استفاده زنان از وب به عنوان یک منبع جمع آوری اطلاعات در زمینه خرید، از روزنامه، تلویزیون، رادیو و حتی دوستان پیشی گرفته است:

 ۶۷% اینترنت

 ۵۵% دوستان

 ۴۴% روزنامه ها

 ۲۷% تلویزیون

 و ۲۰% رادیو

 

 استقلال فردی:

 زنان از به منظور تقویت حواس خودشان به عنوان افرادی چند بعدی استفاده می کنند. آنها از قدرتی که به در اختیار آنها قرار می دهد تا افق های فکری خود را گسترش دهند لذت می برند. آنها از وب به منظور انجام کسب و کار، تحقیقات شخصی و دنبال کردن رخدادهای جاری، مده آ، سفر و وارد شدن به سایت های سرگرم کننده استفاده می کنند.

 

 رهایی از فشار:

 دلیل عمده خریدهای آنلاین زنان، سهولت و راحتی است. دسترسی ۲۴ ساعته به معنای آن است که خرید در نیمه شب پس از سپری کردن یک روز پر مشغله گزینه به واقع قابل دوام است . همچنین وب را تا حد یک منبع ارزشمند برای تمدد اعصاب و رضایت شخصی یافته‌اند.
 در تحقیقات اسمارت معلوم شد که ۹۶ درصد زنان به وب به عنوان وسیله‌ای برای تفریح ،به کسب لذت نگاه می کنند.

 

 پیوند و دلبستگی:

 سایت هایی همچون ومن دات کام، و ویلیج در میان زنان در حال محبوب شدن هستند. این سایت ها در سایه ارائه اطلاعات رایگان، پیمایش آسان و محتوای متناسب با شرایط زنان از موفقیت چشمگیری برخوردار شده اند. آنها همچنین منابعی همچون وضعیت آب و هوا و مظنه سهام شرکت ها نیز عرضه می کنند.

 

 ارتباط:

زنان از به منظور کمک به خود و دیگر اعضای خانواده خود استفاده می کنند. ۸۳ درصد زنان مصاحبه شونده در یک مطالعه آنلاین که نتمان اجرا کرد، گفتند که به آنها کمک کرده است تا به بچه هایشان کمک کنند.

( ۶۹ درصد آنها گفتند از وب در انجام تکالیف درسی فرزندانشان بهره می گیرند)

 

مارک گوبه