افراد با هوش هیجانی را شناسایی کنید

فرد باهوش

در تحقیقاتی که سازمان جهانی منابع انسانی انجام داده است تا سال ۲۰۲۰ ده مهارت مهم  را خیلی از افراد باید بدانند. که یکی از این مهارت های مفید که برای شرکت ها خیلی مهم هست، هوش هیجانی می باشد.

درواقع امروز دارا بودن هوش هیجانی یکی از فاکتور های موفقیت به حساب می‌آید، در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ از بین ۲۶۰۰ نفر از تمام ایالت های آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از کارمندان و مدیران شاغل فاقد هوش هیجانی هستند.

چرا باید دنبال افرادی باشیم که هوش هیجانی بالایی رو دارند:

اگر میخواید در جامعه ایی کاری را شروع کنید و در اون کار به قدرت برسید مهم است که بعضی از عوامل رفتاری رو بشناسید. عواملی مثل خودآگاهی، انظباط فردی، انگیزه، خلاقیت، مهارت های اجتماعی، این پنج اصل مهمترین مواردی هستند که شما باید در موردشون بدانید:

 

۱: افرادی که خود واقعی شان رو نشان می‌دهند

شفافیت در خدمات و صداقت در ارائه کالا مهمترین مورد برای این است که بشود مشتری را راضی نگه داشت افراد و یا شرکت هایی که سعی می‌کنند تا با ارائه اطلاعات نادرست و یا مخفی کردن مواردی که می‌دانند اگر مردم از اون ها مطلع بشوند دیگر از آن محصول استفاده نمی‌کنند می‌تواند آن شرکت ها را به ورطه نابودی بکشد پس اگر واقعا خودتان باشید نه کم و نه زیاد می‌توانید مخاطب واقعی خودتان رو داشته باشید

  1. برتری
  2. درستی
  3. صداقت واقعی
  4. معتدل بودن
  5. انتقاد پذیر بودن
  6. و اینکه از نفوذ خودتان و رقباتون در بازار کاری‌تان آگاهی داشته باشید

هوش هیجانی

۲: در برابر انتقاد مردم انعطاف پذیر باشید

همیشه انتقادات می‌تواند سکویی برای پیشرفت شما محسوب بشود مخصوصا زمانی که دارید کسب و کاری را مدیریت می‌کنید، اساسا افرادی که در برابر نظر دیگران منعطف عمل می‌کنند کسانی هستند که در طول زمان می‌توانند مهارت هاشون را بهبود ببخشند چون آنها سعی دارند تا با استفاده از نظرات و توانایی های دیگران به موفقیت دست پیدا بکنند. البته سعی کنید تا نظرات بیهوده را در کسب و کارتان دخالت ندهید، چون همیشه باید برای خودتان حد و مرض هایی را داشته باشید تا توان مدیریتی خودتان را از دست ندهید.

 

۳: به افرادی که احساس می‌کنید توان مدیریتی بالایی دارند بیشتر توجه کنید

این برمی‌گردد که شما تا چه اندازه هوش هیجانی دارید چون شما مدیر هستید و باید تصمیم بگیرید که چه کسی می‌تواند در نبود شما کارهای شما را انجام بدهد. چون مدیریت در اصل ساده ترین کار ممکن است و این تجربیات کاری و هوش هیجانی است که می‌تواند مدیر ساده را به یک مدیر حرفه ایی تبدیل کند. دانیل گلمندر در کتاب خودش با نام (با احساست مدیریت کن) نوشته است:

“افرادی توانایی مدیریتی دارند که می‌توانند بر احساساتشان غلبه کنند و بر محیط کاری خود کاملا مسلط باشند، چون آنها کاملا افراد خودشان را زیر نظر دارند و با تصمیمات آگاهانه مسائل را حل می‌کنند اگر چه وجود چنین افرادی خیلی کم و نادر است ولی این افراد  اگر در هر سمتی قرار بگیرند به درستی می‌توانند آن را کنترل کنند.”

 

۴: با مخاطب های خودتان همدلی داشته باشید

سعی کنید تا با افرادی که دارند با شما کار می‌کنند همدل باشید، چون همدلی می‌تواند افراد را از نظر احساسی در سطح بالایی قرار بدهد و انگیزه کارکنان یک سازمان را بالا ببرد در نتیجه راندمان بازدهی هم افزایش پیدا می‌کند. در ضمن همدلی باعث می‌شود تا روابط بین کارکنان یک کسب و کار قوی تر بشود، چون زمانی که شما یک تیم را برای انجام کاری آماده می‌کنید یعنی اینکه همه افراد آن تیم به مهارت و کمک هم دیگر نیاز دارند در نتیجه با ایجاد یک رابطه قوی بهتر می‌توانید برای موفقیت کسب و کارتان تلاش کنید.

 

منبع:تانی باس