بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال دروازه ای قدرتمند بین فناوری الکترونیکی و روانشناسی بازاریابی است. دانستن چگونگی تسلط و مدیریت اطلاعات خارج از این دروازه می تواند تفاوت بین ایجاد یا شکستن تجارت شما باشد. به هر حال ، هر کسب و کار موفق بر اساس مارک تجاری عالی ساخته شده است. در حقیقت ، مارک تجاری عالی می تواند یک موفقیت تجارت را به همراه داشته باشد .

حتی در مواردی که مشتریان نمی دانند واقعاً چه چیزی را برای خود نیاز دارند  ، یک مارک جامع و خلاق می تواند معجزه کند تا جایی در روان مصرف کننده جذابیت و رغبت به خرید ایجاد کند. (به GoDaddy.com فکر کنید. وقتی تبلیغات  جالب و شوخ طبعی آنها برای اولین بار پخش شد ، اکثر مردم نمی دانستند که GoDaddy.com در مورد چه چیزی است ، اما آنها همیشه آنها را به یاد می آورند!)

اگر قصد دارید از بازاریابی دیجیتال هرروزمانند عابر بانک  پول نقد کنید ، باید نحوه کار آن را بفهمید و برای درک نحوه کارکرد آن (و نحوه کارکرد شما) باید اصول اساسی بازاریابی دیجیتال را درک کنید.

13 اصل بازاریابی دیجیتال

  1. سرمایه محتوا:
     با وجود مقادیری به ظاهر بی پایان از محتوا ، احتمالاً تعجب آور نیست که مقدار ناراحت کننده ای از این محتوا ، زباله های اسلاعاتی باشند. بازاریابی دیجیتال موفق با قرار دادن اطلاعات منحصر به فرد  خود روی رسانه ها بصورت جذاب و قابل اشتراک ، خود را ناخواسته متمایز خواهد کرد. اینترنت رایگان و در دسترس همه است ، بنابراین هر کسی می تواند (و به نظر می رسد همه) محتوای خود را جمع آوری کند – و همه این مطالب با کیفیت نیستند. این هجوم ازاطلاعات سازمان نیافته و گاها غیر موثق  به همین دلیل است که شما می خواهید مشتریانتان محتوای شما را به عنوان چراغ تابشی نور و قابل اطمینان در محلی از هجوم اطلاعات نامرغوب ببینند. با ارائه محتوای ارزشمند به مشتریان،  خود را متمایز کنید و مزیت رقابتی را نسبت به رقبای خود پررنگ تر کنید .
  2. سادگی = کارایی:
    آیا می خواهید مردم کاملاً با پیام بازاریابی دیجیتال شما ارتباط برقرار کنند؟ پس آن را ساده خلق کنید و ساده نگه دارید. اغلب اوقات ، می بینیم ابتکارات بالقوه شگفت انگیز بازاریابی دیجیتال به این دلیل که کمی سخت گیرانه و بیش از حد پیچیده شده اند ، ذات و رسالت جذابیت  خود را از دست می دهند. پیام خود را مختصر نگه دارید. مردم به اندازه کافی در زندگی خود معرض پیچیدگی های رفتاری و تصمیمی گیری پیچیده قراردارند . وقتی چیزی ساده به آنها داده شود ، مشتریان از سادگی آن لذت خواهند برد.
  3. اتصال و ارتباط با مشتری:
     شما باید مشتری خود را بشناسید. این اصل بازاریابی دیجیتال ممکن است کاملاً اساسی به نظر برسد ، اما اغلب در تلاش برای ایجاد ایده “بزرگ” این بعد قضیه از بین می رود. بهترین زاویه ، زاویه ای است که توجه مشتری شما را با صحبت مستقیم ، واضح و همانطور که قبلاً بیان کردیم ، به سادگی جلب و جذب می کند. مطمئن شوید که کمپین بازاریابی دیجیتال شما، مخاطبان خاص شما را هدف قرار داده است. اگر خیلی گسترده شوید ،احتمالاً اقتدار و جذابیت برند خود را از دست خواهید داد و شاید بازار را .
  4. کانالهای ارتباطی مشتری با برند
    اکثر مشتریان برای کسب اطلاعات اولیه ، مانند مکان ، آدرس خیابان ، آدرس ایمیل و شماره تلفن ، از وب سایت شما بازدید می کنند. اطمینان حاصل کنید که یافتن این جزئیات حیاتی بسیار آسان است.
  5. همگرایی:
    با سایر مشاغل آنلاین و ابتکاراتی که می تواند به شما در ارتقا و تقویت حضور آنلاین ، حضور آفلاین و بازاریابی دیجیتال کمک کند ، اتحاد های سودمندی ایجاد کنید. این بدان معنا نیست که شما باید با رقابت مستقیم خود به رختخواب بروید ، بلکه باید برند های دیگری را پیدا کنید که از برند شما تعریف می کنند. (فکر کنید مک دونالد و دیزنی یا لوبلاو و اسو.)
  6. فیلم:
    پیام بازاریابی دیجیتال خود را با برخی از محتوای بازاریابی ویدئویی با کیفیت ،بهینه کنید. مطالعات بی شماری نشان می دهد که وقتی افراد می توانند پیامی را ببینند و بشنوند ، توانایی آنها در یادآوری پیام به طور تصاعدی افزایش می یابد.
  7. مدیا:
    رسانه های اجتماعی مهم هستند ، اما به همان اندازه مهم است که فراموش نکنید که رسانه های “کلاسیک” مانند پخش ، مطبوعات  و حتی چاپ. پذیرفتن انواع رسانه ها به ایجاد بنیانی محکم ، منسجم و با برند مناسب برای مشتریان کمک می کند.
  8. ارزش وجه سازمان:
     ما می دانیم که زیبایی فقط در پوست است ، اما “چهره” شرکت شما (و در نتیجه بازاریابی دیجیتال شما) باید بهترین حالت را داشته باشد. به یاد داشته باشید: شما باید در محوطه تماشای جهان با محتوا برجسته شوید ، و یک مزیت رقابت عالی در کسب و کار ایجاد کنید.
  9. سازگاری کلیدی است:
    رابطه شما با مشتریان یک خیابان یک طرفه نیست. مانند هر رابطه ای ، هر دو طرف پیش می رود و اگر می خواهید موفقیت طولانی مدت را تضمین کنید ، باید  در رفتار و تعامل با مشتری ثابت قدم باشید و فراموش نکنید که ماندگاری مشتری برای شما سودآوری خواهد داشت نه فقط تعداد مشتریان زیاد .
  10. سازگار شوید یا بمیرید:
    دنیای دیجیتال به طور مداوم در حال پیشرفت است و در نتیجه ، بازاریابی دیجیتال نیز باید این روند را داشته باشد. شما باید خود را متعهد کنید که دائماً هدف خود را بهبود و رشد دهید – و منظور ما واقعاً خودتان است. منابعی مانند وقت و پول را برای تحقیق و توسعه بازاریابی دیجیتال کنار بگذارید. اگر حدود 10٪ (و نه کمتر از 5٪) از وقت خود را برای تحقیق اختصاص دهید ، بهترین نتیجه را خواهید دید. اگر نمی خواهید به به سمت بحرانهای مالی و عدم سودآوری بروید ، باید وقت و تلاش خود را صرف پیش بینی آینده روند رو به رشد نمایید  – یک رویکرد منطقی با مزیت های رقابتی و خلاقانه بسیار سودآورتر از سوار شدن بر روی نبوغ برند دیگراست . مشتریان انتخاب و تصمیم های  کپی را تشخیص می دهند و احترامی برای آنها قائل نیستند.
  11. احساسات خود را بیان کنید:
    مردم با احساس خودشان خرید می کنند ، آنها کالایی نمی خرند. فقط به بازاریابی قدرتمندی که در تبلیغات تجاری الکل استفاده می شود فکر کنید. شاید در هیچ جای دیگری چنین بازاریابی دقیق و موثری با هدف جلب توجه مردم و خریدن یک محصول برای داشتن کالایی خاص و زندگی معین ، مشاهده نشده باشد. تبلیغات در سبک زندگی جواب می دهد که باید برای تاثیر گذاری بر مخاطب از مشاورین در حوزه مردم شناسی و جامعه شناسی  استفاده کنید.
  12. روابط موجود را پرورش دهید:
     فروش تکراری و تکرا فروش با رضایت مشتری همان جایی است سود که در آن قرار دارد. شما آن مشتری را متعهد کردید که یک بار به خرید خود بپردازد ، بنابراین شانس زیادی برای جلب مجدد مشتری دارید. استفاده از روابطی که با مشتریان فعلی پرورش می دهید در واقع ارزان تر از جذب مشتری جدید است زیرا شما آنها را قبلاً متصل کرده اید. فقط به این فکر کنید که وقتی یک هیجان و فرصت  اوراق قرضه ایجاد شده و گرد و غبار برپا می شود ، چقدر پول خرج می کنید که برای اولین بار با کسی قرار بگذارید در عوض چقدر خرج می کنید. شامهای ارزشمند 300 دلاری را می توان به راحتی با یک جشن خانگی مقرون به صرفه (اما به همان اندازه متفکر!) جایگزین کرد. به عبارت دیگر ، ما نمی گوییم شما باید ارتباط با مشتریان را امری عادی بدانید و آنها را به کلی فراموش کنید. به سادگی اعتماد به دست می آید و شما مجبور نیستید آنقدر پول خرج کنید که خودتان را لایق توجه و محبت هایشان کنید. با این وجود هنوز مجبورید برای آنها وقت بگذارید سلیقه ، خواسته و نیاز آنها را باید برای یک رابطه کاری و تجاری طولانی کشف کنید .
  13. رقابت خود را بشناسید:
     بخشی از تحقیق و توسعه شما باید شامل کارهایی باشد که فضای رقابت شما به خوبی مشخص و مبرهن گردد  ، بنابراین باید بتوانید  تصویر بهتری از آنچه و در کجا باید تلاش خود را برای بازاریابی دیجیتال متمرکز کنید ، بدست آورید.

به این اصول اولیه بازاریابی دیجیتال پایبند باشید و شکوفایی در مزیتهای رقابتی  خود را مشاهده کنید. فقط به خاطر داشته باشید مشاغلی که تیم یا فرد متعهد بازاریابی دیجیتال ندارند به کمک اضافی برای ایجاد یک استراتژی منسجم و موثر نیاز دارند.

منبع : http://blog.istorm.ca/marketing/